Permainan Interaktif Treasure Hunt Menggunakan PowerPoint

First of all, saya nak tanya,  pernah tak cikgu-cikgu mengadakan aktiviti Treasure Hunt bersama murid? Macam mana aktiviti tu dilaksanakan di dalam kelas?

Kebiasaannya kita adakan aktiviti treasure hunt bersama murid di luar kelas. Murid dapat explore sendiri sambil belajar. Tetapi kali ini saya nak berkongsi satu slaid pengajaran bersama permainan interaktif berkonsepkan Treasure Hunt di bawah topik 'Haiwan Ternakan' iaitu dalam subjek Pendidikan Sains, Sosial dan Alam Sekitar. 

Dlm permainan ini, guru berperanan sebagai Professor X yang akan memberikan misi kepada murid-murid yang berperanan sebagai detektif untuk mencari Haiwan Ternakan yang hilang. Murid-murid akan menyelesaikan misi sambil menjawab belajar.  






Bagi cikgu-cikgu yang bukan merupakan guru Pendidikan Khas, slaid ini mungkin boleh dijadikan sebagai sumber idea atau panduan untuk Cikgu menghasilkan Permainan Interaktif Treasure Hunt bagi topik-topik yang lain. 

Semoga bermanfaat. Sila klik pada butang follow untuk mengikuti blog saya dan mendapatkan bahan pengajaran yang menarik.

PAUTAN MUAT TURUN SLAID 

(Pastikan Cikgu muat turun dalam bentuk PowerPoint dgn klik pada menu File, pilih download PPT)

KLIK DI BAWAH

👇👇👇👇👇👇👇👇👇

MISI MENCARI HAIWAN TERNAKAN YANG HILANG



Post a Comment

0 Comments